Home > Oplossing groep 8

Oplossing groep 8

15 februari 2024

Zoals u weet hebben we alles op alles gezet om vervanging te krijgen voor juf Van Ginkel die na 1 maart met zwangerschapsverlof is. Helaas is het niet gelukt van buiten mensen aan te trekken om deze vacature te vervullen. Halverwege het schooljaar is dat ook niet zo eenvoudig. De kinderen moeten wel les krijgen, daarom hebben we gekeken naar interne mogelijkheden. Verschuiven van leerkrachten lost ook niet zo heel veel op. Dan verschuift het probleem naar een andere groep en dat is ook niet ideaal.

Na lang beraad heb ik, meester Van Dijk, daarom besloten zelf twee dagen les te geven aan deze groep. Ik ken ze gelukkig al aardig goed, dat scheelt voor mij maar ook voor de kinderen. Juf Moree gaat op maandag en dinsdag lesgeven aan de groep. Voor de woensdag is er geen geschikte oplossing gevonden. Daarom hebben we besloten dat de kinderen op woensdag een thuiswerkpakket krijgen. Het zijn met name digitale opdrachten die zelfstandig thuis gemaakt kunnen worden. Op deze manier hebben we maar twee leerkrachten voor de groep. Dat geeft ook de meeste duidelijkheid. Het is fijn dat kinderen en ouders begrip hebben voor deze oplossing.

We hopen er zo nog een mooie laatste periode van het jaar van te maken.