Home > Uitslag ouderenquête

Uitslag ouderenquête

21 maart 2019

Het is weer enige tijd geleden dat u een ouderenquête hebt ingevuld. Er was een respons van 59%. Dat hadden we liever iets hoger gehad om een nog beter beeld te krijgen, maar met deze gegevens kunnen we ook vooruit. Nogmaals dank voor het invullen van de enquête. Ouders die zich hebben aangemeld voor de klankbordgroep horen later iets van ons.

In de opmerkingen die toegevoegd zijn, springt er één ding uit en dat is de verkeersveiligheid. Dat is ook voor ons een punt van zorg. Het is druk bij het ophalen van de kinderen en dat veroorzaakt onveilige en onoverzichtelijke situaties.

Als bouwcommissie buigen we ons ook over dat punt om te onderzoeken of er mogelijkheden zijn om bij de nieuwe school de situatie veiliger te krijgen.

Er zijn echter ook dingen die in het gedrag van de chauffeurs (ouders!) moeten veranderen. Te denken valt aan dubbel parkeren, wat soms voorkomt. Dat maakt de weg erg onoverzichtelijk. Daarnaast is een veel voorkomende klacht dat er veel te hard gereden wordt op de Ruitenbeekweg. Ouders die wat verlaat zijn, geven even flink gas om toch nog een beetje op tijd te zijn. Dat maakt de weg soms tot een racebaan.

Laten we daar met elkaar voor waken. Sommige ouders durven hun kinderen niet met de fiets langs de Ruitenbeekweg te laten rijden! Veiligheid gaat voor. Dan kunt u beter een paar minuten later arriveren. We verzoeken u dringend dit ter harte te nemen.

We zijn blij met de uitslag van de enquête. Verschillende zaken zijn nog punt van bespreking. Daar hopen we later op terug te komen.