Home > Agenda > Inspectiebezoek

Inspectiebezoek

1 februari 2021

Het is inmiddels al heel wat jaren geleden dat de onderwijsinspectie op school is geweest. De standaard is dat er een keer in de vier jaar een bezoek wordt gepland. In de praktijk zit er nog wel eens wat meer tijd tussen. Zo stamt het laatste bezoek bij ons op school uit 2013.

Het bezoek zal plaatsvinden op maandag 1 en dinsdag 2 februari. Het bezoek op 1 februari zal een digitaal contact zijn. Er vinden dan gesprekken plaats met bestuur, toezichthouder en de MR.

Op dinsdag 2 februari staat een bezoek op school gepland. Dit bezoek houdt in dat er gesprekken zijn met de directeur en de IB-er. Daarnaast vinden er gesprekken plaats met leerlingen uit de bovenbouw en een groepje leerkrachten.

Normaal gesproken worden er ook ouders uitgenodigd voor een gesprek. In verband met corona zal dat niet plaatsvinden. Wel zal er een selectie worden gemaakt uit de ouders die een enquĂȘte ontvangen met het verzoek die in te vullen. Zodoende kan de inspectie toch de mening van de ouders peilen. We zijn benieuwd hoe een en ander zal verlopen.

Terug naar het activiteitenoverzicht